fredag 3 april 2015

Utomhuslunch

Solen stod högt redan i morse vilket gjorde mig promenadsugen! Tvingade med mig maken ut på en runda som blev väldigt långsam pga att han har ont i ryggen. Han gick 3,3 km och jag 4,3 km. Dvs att han sneddade av en cykelväg tidigare och sa åt mig att ta den längre svängen så får jag gå lite fortare... Min sväng är 1 km längre och jag sprang nog halva vägen för att hinna ifatt honom innan vi kom hem igen. 

   

När vi kom hem åt vi frukost med barnen. Efter det så putsade jag fönster utvändigt och senare invändigt. Sen började jag pula lite i trädgården. Då blev jag sugen på att grilla korv till lunch så då gjorde jag det. Barnen blev överlyckliga över att äta lunch utomhus! Mysig dag! 

   
   

Nu sitter eller halvligger jag i soffan... Nyduschad. Det är också väldigt skönt! Men efter att ha varit utomhus i tre-fyra timmar känns det ändå ok att slöa lite inomhus nu i eftermiddag! Kolla på TV:n, läsa bloggar och vänta in kvällen. Då ska vi ta ett glas vin med grannarna. Och slöa lite till. Soliga lediga dagar slår det mesta!
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar