tisdag 21 april 2015

T som i träningsvärk och tisdag

Idag hade jag bytt ut två låtar till på mitt bodypumppass. Det var bröst och utfallslåten. Så nu är bröst, rygg, biceps och utfall utbytta. Men när tredje låten drog igång var det gamla låten? Måste varit tillfällig bugg i min app 'fitness player'! Det stod att det var låten från release 79 som spelades men det var den vanliga på release 93! Det har aldrig hänt förut!!! Konstigt.... Jag fick helt enkelt gå till min spellista och köra därifrån... Utan stopp! :(

     

Jag är nu bokad på kvartalsutbildningen för release 94 den 23 maj i Linköping! Det ska bli jättekul! Jag missade ju förra eftersom jag var i Budapest då...

       

Glad och nöjd trots allt när passet är över, jag är hemma och solen fortfarande är relativt högt uppe på himlen! Det börjar likna nåt... ☀️ 


Dagens siffror: 133, 159, 433 och 28.


Korvstroganoff (på grillkorv) med pasta toppad med tryffelsalt blev kvällen gourmetmat! Lyxigt värre en tisdag...

Såhär ser veckans planering ut:


Det lutar åt att det blir korta intervaller på löpbandet på torsdag. Röhnisch running school ser nämligen ut såhär vecka 2:


12 x 40 sekunder med 30 sek vila. Frågan är vilken hastighet jag ska ha på bandet? 14 km/h är 4,17 min/km, 15 km/h är 4 min/km... 13 km/h är 4,37 min/km... Jag får helt enkelt prova mig fram tror jag. Jag har aldrig sprungit korta intervaller med hoppa av/på bandet förut. Då blir det även premiär för mina nya innelöparskor på bandet. De är lite lite stora, men de formar sig nog. Annars får jag stoppa i en sula i värsta fall. De jag jobbar i, Reebok barfotaskor (tror jag det är), var stora till en början med sitter perfekt idag när de format sig om mina fötter. Det gör nog de här också. 

På söndag satsar jag på Munksjön runt i Jönköping (innan hotellfrukosten), så det blir mitt 30 minuters pass. Passet med långa intervaller får helt enkelt bli på fredag em. 

OM något av dessa pass ska vara möjliga så måste träningsvärken från söndagens korta intervaller släppa först! Annars vet i gudarna hur detta ska gå...








2 kommentarer: