onsdag 15 april 2015

Gym på en onsdag...

Imorse klev jag in på gymmet strax efter kl 06.30. På en onsdag! Det brukar ju vara på torsdagar... Men imorgon är det nationella prov i fysik och jag måste vara på jobbet som vanligt. Så då bytte jag min lilla 'sovmorgon' och kom 30 min senare idag istället.

I Röhnisch running school ska man springa 3 pass i veckan. Två intervallpass och ett längre. Christin och jag har pratat om att springa passet med de korta intervallerna på söndag, annars hade jag sprungit det idag på bandet. Istället blev det passet med de längre intervallerna. Men jag fuskade lite och tog passet från nivå 3 istället för nivå 2. 

 

Så jag sprang 4 minuter i 5 km/h fart och gick sedan i 2 minuter. Detta upprepades 4 gånger!


Man kan tro att de två första intervallerna var långsammare än de andra två, men så var det inte! Jag sprang de fyra minutrarna i 12 km/h (5 min/km) på varje intervall och gick de två minutrarna i 6 km/h. Jag var dock rejält svettig redan efter andra intervallen... Och pulsen kommer ner till EXAKT samma läge mellan intervallerna vilket är coolt! Jag har tänkt på det min bästa coach sa när vi var ute och sprang en söndag att låta vilan vara vila! Att våga stå still, eller gå, eller jogga riktigt långsamt. Så jag gick. 

 

Synd det hur svettig jag var? Efter löpningen körde jag bröst, axlar, triceps, biceps och mage. Sen var det bara att stressa iväg till jobbet. Älskar den här starten på dagen! Även en onsdag!

Idag är det dotterns namnsdag så vi ska iväg på restaurang nu, för det har hon önskat. Så det lutar åt o'Learys! Mer om det, får ni läsa om imorgon... ;-)



1 kommentar:

  1. Ja, det syns hur svettig du är, härligt! Grymt bra jobbat med intervallerna!!

    SvaraRadera