lördag 18 april 2015

Invigning

Idag blev det invigning av mina nya skor. Jag hade dem under bodypumppasset och provade dem även i 10 minuter på löpbandet, men jag gick (lutning 3). De kändes hur bra som helst. Men foten... Den känns av! Alltså i te ont så jag skriker av smärta men jag känner den. Det gör man ju normalt inte. Den brukar ju bara vara där, i slutet av benet. Det ömmar på vänster stortåsena. Men utan skor går det bra. Och pumpen gick hur bra som helst. Så nu muckar jag inte med tån utan låter den vila tills imorgon bitti. 


Klart de måste fotas på premiären :)


Idag var pulsen låg och var bara över det ljusgrå strecket i 3-4 minuter. De första tio minutrarna var på löpbandet, resten är bodypump. 

När jag kom hem slängde jag ihop en pasta carbonara på det som fanns hemma. Det blev lök, bacon, ägg, skinkost och parmesanost. Med parmesan uppepå också förstås. Gott! Kanske nybörjartur, men den lär jag göra igen! Hade ingen grädde hemma, men jag tror nästan att det blir krämigare med skinkosten i. Den använder jag ofta i pastasåserna jag gör. 


Nu är det röj, dammsugning och strykning som gäller innan det blir en kopp kaffe i solen. Känns inget vidare att inte kunna jobba upp lite bränna, men det går inte nu när jag äter penicillin mot min tråkiga akne... Sex veckor till ska jag äta, dvs maj månad ut, sen tar jag sol och sommaruppehåll. Om nio veckor är vi på semester! Längtar galet tills det! Men innan det är det mycket annat skoj också! Bland annat tjejhelg i Jönköping nästa helg med mamma och mina två systrar! Sen Ålandskryssning med familjen och svägerskan med sin familj. Så det finns en hel del att se fram emot! Och just det älskar jag! 





1 kommentar: