söndag 12 april 2015

Tjejmys

Idag var vi tjejer i familjen sugna på att bada, men inte killarna. Sonen hade ont i halsen igår, och maken var trött så de ville stanna hemma. Men vi ville inte åka själva utan kollade med bästa Christin om hon och hennes jämnåriga dotter ville följa med. Och det ville de! Kl 12.00 lämnade vi stan och åkte norrut till Finspång. Finspångs simhall är nämligen favoriten! Mjölby ligger på andra plats. Motala ligger sist, typ sjunde plats! 

En timme senare var vi på plats! Fy vad det blåste! Christin tig en groupie på oss och det ser ut dom vi åker karusell! Så mycket blåste det. 

Vi åkte rutchkanorna, bubblade, simmade 1000 meter och lunchade. Jag hoppade också från 'trean' två gånger! Dottern är höjdrädd och har hoppat förut från hopptorn men också inte pallat några gånger. Nu erbjöd jag mig att hoppa med henne... Första gången satt vi ner längst ut och tryckte ifrån och hoppade ner. Andra gången stod vi upp. Sen släppte det, som tur var, och hon hoppade flera gånger till. Jag slapp! Puh! Det var jag glad över. Det var högt! 


Det var så lite folk idag! Jätteskönt! Vi kunde åka rutchkanorna om och om igen utan att vänta en enda gång. Ett tag var vi fyra helt ensamma där och hade de två badringarna som fanns. Vi var även ensamma i den stora bubbelpoolen sista gången Christin och jag. Lyxigt att kunna göra vad man vill utan att vänta på andra eller trängas. 

Barnen simmade även ut och badade i strömmen, men vi mammor var kycklingar och stannade inne... 

När vi kom hem hade maken fixat mat. Rester sedan igår, så det blev pesto, risotto och grillspett med gelato till efterrätt idag också. Grannarna kom över och hjälpte oss äta upp resterna. Mumsigt. Nu är jag trött och matt i kroppen som alltid efter en dag i simhallen. Blir nog tidigt i säng ikväll... Imorgon är det jobb igen och fastedag. Det är faktiskt skönt med vardag och rutiner, även om jag älskar lediga dagar. 

Påsklovet har bjudit på en hel del träning:


10 pass blev det under den här veckan och några till innan det (förra helgen), som också hör lovet till. Äntligen blev lovet som jag ville i träningväg! Love it!


3 kommentarer:

  1. Visst är det kul att summera träningen på söndagskvällen. Jag fick också ihop mer än vanligt = härlig känsla!

    SvaraRadera
  2. Älskar Finspång men måste erkänna att jag gick upp på trean sist men fegade ur.. 😊

    SvaraRadera
  3. Ja, så är det Christin och ja Carro, jag hade också fegat ut om det inte var för att jag skulle peppa Olivia... 😁

    SvaraRadera