fredag 6 mars 2015

Vår = Spring

Ja, så är det ju faktiskt! I dubbel bemärkelse. Finns det nåt bättre än att springa i vårsolen? Ja, möjligtvis höstsolen då... Kanske... 

På våren springer jag och doftar, letar tussilago, njuter av D-vitamin, fågelkvitter, torra vägar och hoppet om sommaren. Samtidigt som solen sprider sina varma strålar så är luften full av syre. På sommaren känns det inte som att syret i luften riktigt räcker till. Men endorfinerna gör sitt hur som helst... 

Det kändes så tungt idag, men när jag väl kollade på runkeeper såg jag att tempot var högre än tidigare i år så det var nog det som gjorde att det kändes tungt. 


Såhär glad blev jag när jag upptäckte det! 



Och min polar loop med flow appen peppar också! Tjihoooooo! 

Men vilken träningsvärk jag har i min triceps idag! Inte nådigt... När ska jag lära mig att komma ihåg att stretcha??? Jag kände av mina triceps redan på bodybalancen igår, och då hade det ju bara gått 12 timmar från träningen...

Nä, nu ska jag duscha, svira om och åka på musikalen sound of musik! Det är en fd elev som är med och spelar så vi är 7 kollegor och rektorn som ska kolla på den ikväll. Men innan det blir det 3-rätters meny med ett glas rött! Idag är inte jag chaufför!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar