torsdag 5 mars 2015

Testar något nytt...

Började morgonen på gymmet. Det blev lite lugn löpning idag, men det var kul! Jag lyssnade igenom låt 1-6 på bodypumpen och övade koreografin samtidigt som jag sprang och tittade på nyheterna. Snacka lm multitasking! Det blev 5 km som tog ca 33 minuter. Efter det så körde jag igenom överkroppen. Det var biceps, triceps, axlar, bröst och mage som fick jobba idag. 



Skön start! Anledningen till att jag tog det lite lugnt idag på löpbandet var att jag testade 5:2 igår, eller 6:1, eller 11:3, som jag tror det kan bli. Igår åt jag alltså bara 500 kcal. Min första tanke var att testa 6:1, eftersom jag tränar nästan varje dag. Men nu känns det som att 5:2 blir nig bra trots allt. Att 'fasta' onsdag och söndag. Men jag lär inte lyckas varje söndag så därför tror jag på 11:3! Det finns nig i get som heter så, men jag har hittat på nya uttryck förr... Med det menar jag varje onsdag och varannan söndag! Det är det mest troliga även om jag kommer satsa på 5:2. Jag tänker testa under mars och april. Sen utvärdera! Har du testat 5:2?

Gårdagen gick bra! Men man ska 'fasta' under 36 timmar, och för mig blev det 35 timmar. Jag vågade inte åka till gymmet på tom mage så jag tog ett ägg i morse innan jag gav mig iväg till gymmet. 


Idag äter jag normalt igen. Och tränar! Ikväll ska jag köra bodybalance! Min kurs i serbiska är nämligen inställd pga sjukdom ikväll så då kan jag ta en sväng till gymmet. Men innan det så ska jag laga mat och sedan se sonen spela bandymatch. Inte undra på att det är fredag imorgon igen. Det går ju i ett och veckorna bara rusar fram! På söndag bli det vårvärme men då är jag i bandyhallen i Uppsala och hejar på dottern. Hela helgen består nämligen av bandy, men sen, sen är det slut på säsongen. Då blur det lugnare kring skjutsa/hämta biten ett tag framöver. Men nu måste jag sätta fart om jag ska hinna med allt... 


En bandybild från dotterns träning igår!





1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Lycka till med 5:2 - 6:1 - 11:3 eller vad det blir ;)

    SvaraRadera