måndag 30 mars 2015

Dagen efter...

Idag är det dagen efter. Dagen efter årets första lopp. Loppet som sprangs i regn, blåst och lera. Men det spelade inte så stor roll under tiden vi sprang utan det är ju mest innan och efter loppet som man är rädd att frysa och bli kall och stel. Under tiden man springer milen är det inga problem. Det är nog värre att springa längre, typ marathon, i sånt skitväder vad jag har förstått... 

Idag på eftermiddagen kom regnet tillbaka. Men det struntade jag i. På med nya asics (goretex) skorna, nytvättade kepsen och understället och iväg. Idag fick det bli en PW istället eftersom det är fastedag. 50 minuter senare var jag tillbaka hemma igen med lungor fyllda av frisk syrerik luft och ett lätt endorfinpåslag. 


Nu är rotgrönsakerna i ugnen så snart är det dags att äta de sista kalorierna för idag. Jag lyckas nog för första gången komma under 550 kalorier idag. Äntligen! Fast egentligen stör det mig inte så mycket att jag brukar sluta strax under 600, eftersom jag oftast tar en PW också. Idag förbrände jag 319 kalorier enligt min polar så vad gör det att jag får i mig lite extra ibland? Imorgon är det vanlig dag och bodypump på kvällen! Det ser jag redan fram emot! Och titta vad som kom med posten idag... 


Längtar redan dit också! Jag hade glömt bort hur roligt det är att springa lopp! :)


1 kommentar: