måndag 23 mars 2015

Ljushuvud

Ja, eller vad ska man kalla denna selfie?


Kom ju på efter min och Christins PW att jag måste ha en bild till bloggen. Då hade vi precis gått skilda vägar efter vår runda på 7,5 km, så det fick helt enkelt bli en selfie. Och vilken selfie det blev! En selfie med lyktstolpen som ser ut att tillhöra min mössa. Hahaha... :-)


Det var skönt att komma ut på en PW trots att det blåste halv storm. Och trots att vi hann att prata om allt mellan himmel och jord igår, så hann vi med minst lika mycket idag under vår timmes promenad. En sak som vi bestämde var att vi ska springa Hässelbyloppet i oktober. Det har vi sprungit förut. Jag har sprungit det tre gånger, tror jag. I år är det 100 årsjubileum, så då måste vi ju vara med! Kanske får vi med några fler upp till Hässelbyloppet då! Boka in söndagen den 11 oktober i kalendern och häng med! 


Idag har jag fastat. Hamnade igen runt 550 kalorier, så det får vara ok. Jag har trots allt tagit en PW på en timme så även om jag snuddar vid 600 är det nog ingen katastrof. Jag åt lax med wook-grönsaker och barnen fick krämig laxpasta. Vi mumsade och åt allihop med god aptit. Maken är på möte och käkar idag smörgåstårta tills kvällsmat... Lyx! 


Nackdelen med fastan är att jag blir så kissnödig för att jag dricker så mycket! Jag har idag druckit tre koppar te, två koppar kaffe och minst 2-3 liter vatten. Och jag lär trycka en liter vatten till innan läggdags. Normalt dricker jag en kopp te och en kopp kaffe per dag och kanske 1-1,5 liter vatten. Så med andra ord blir det dubbelt så mycket vätska under fastadagarna. Inte undra på att det blir fler fler kissepauser. ;-)









2 kommentarer: