lördag 14 mars 2015

Underbara helg

Vi började dagen med stor frukost. Barnen hade var sin kompis som övernattat här så vi var sex personer till frukosten idag. En fnittrig och mysig frukost. Dottern gnällde dock över att hon hade ont i halsen, men jag hoppas det var tillfälligt. Men det blir nog inget bad i simhallen i Finspång imorgon som vi har pratat om...


Efter frukost var det dags för bodypump! Jag blev upphämtad av bästa Christin vid tiotiden. Idag körde jag med fyrakilos vikter för första gången på bröst och biceps. Det nöp bra i mina biceps under sista delen av passet. Härligt! Jag kände av torsdagens axelträning när det var dags för axlar. Träningsvärk är så skönt när det inte är överjä..igt mycket utan lagom. Men det var tufft, musklerna i axlarna tog liksom slut. Som tur var missade instruktören sista setet på axlar idag, tack Camilla! Det räddade dem...


Och ser man på! Fast jag körde hårt idag, med Christin där så kom jag inte upp högre än 364 brända kalorier! Jag tror nog att min lillasyster har rätt angående det. Jag brände 478 kalorier när jag instruerade samma pass. Det måste vara pratandet som gör det! 

Snart blir det bolognese och pasta som maken fixat. Sen en promenad i vårsolen innan vi ska till grannarna på mellofinalmys ikväll. Jag älskar helger. Jag älskar sol. Jag älskar lediga dagar. 


2 kommentarer:

  1. Ett härligt pass idag där både du och jag ökade vikter, fast på olika vis! Nu njuter vi av solen, så gott vi kan ☀️☀️

    SvaraRadera
  2. Bästa Christin! At least we're doing it!!!!

    SvaraRadera