söndag 8 mars 2015

Internationella kvinnodagen!

Ja, idag är det internationella kvinnodagen och den spenderade jag med dottern och hennes bandylag i Uppsala på poolspel. De spelade två matcher. Matcherna är 2 x 25 minuter, så nästan två timmars spel. Första matchen började kl 12.50 och var mot Västerås. Tyvärr förlorade de den matchen fast den var jämn. De hade många målchanser men hade svårt att få in bollen i mål.

Den andra matchen började kl 15.10 och var mot just Uppsalas BOIS. Den vann de med 9-3! Den matchen var inte alla lika jämn, men självklart var det kul att de vann deras allra sista match för säsongen. 

Dagen har varit lång. Vi åkte hemifrån kl 7.15 och kom gem igen kl 20.45! Nöjda med dagen, men trötta! När vi kom hem väntade det här på mig:


Min man uppvaktar mig alltid på internationella kvinnodagen! Ett stort fång rosor och nya träningshörlurar! Han är bra mysig och omtänksam min man. 


De ska testas redan imorgon! Såhär ser den kommende veckan ut:


Men det är nästa vecka! Det är faktiskt två timmar kvar av den här veckan... Och den första kommer tillbringas i soffan och den andra i sängen. Det är jobbigt att vara hejaklack! :-)


Grattis tjejer! Bra jobbat idag!


1 kommentar:

  1. Kul att avsluta på topp! Grattis på kvinnodagen och grattis till att du kapat en man som uppmärksammar detta ❤️

    SvaraRadera