lördag 7 mars 2015

Studenternas spex & Sound of music

Förra helgen var vi på spex på Nationernas hus i Linköping. Det var första gången jag var på studentspex, men inte sista för oj vad kul det var. Det ropades: -omstart! (och de var tvungna att börja om), - svimma! (och alla på scenen ramlade ihop), - prata skånska!, - tala högre!, - tala fortare!, - byt roller! Osv. Varje sång blev till tre sånger för att det ropades omstart. Sångerna handlade om samma sak, men det var nya sånger hela tiden. Tre timmar inklusive paus för 140 kr! Det var inte sista gången!


Efteråt gick vi till 'kniv & gaffel' och åt. Vi tog tapas till förrätt alla sex som vi delade på, och jag tog kyckling till varmrätt, medans maken tog fisk. Riktigt gott! 

Påväg tillbaka till bilen blev det även ett stopp på Storan. Det var kallt ute och alla ville värma sig med var sin Irish coffe! Alla utom chauffören, som var jag! 


Jag fick nöja mig med en cappuccino! 

Igår körde inte jag! Då åt vi på BK Living Room innan vi gick på musikalen på Östgötateatern. Då tog jag sound of music menyn. Den bestod av vitlöksbröd till förrätt, hamburgare med bröd och sötpotatispommes till huvudrätt och chokladtryffel till efterrätt. Sååå gott! Till det drack jag rött vin! Och sen kaffe! 


Vi var åtta kollegor som såg musikalen och vi var lika frälsta allihop! Vår gamla elev var urduktig och vi imponerades av allas talanger. Hon som spelade Maria var också suverän! En toppenkväll helt enkelt. Precis som helgen innan! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar