fredag 30 januari 2015

BambiIntervaller

Ja, idag var det dags för intervaller med Christin uppe i Bondebacka! Vi hade bokat in en date kl 15.30 idag, för jag behövde åka till Maxi och handla först efter jobba. Det är bäst att åka direkt vid tvåtiden när jag slutar för sen blir det så mycket folk på Maxi. Sagt och gjort! Jag var hemma igen strax efter tre. Då hade jag åkt förbi Mixum och köpt kycklingspett och en räkbomb också. 



Vi gav oss iväg på planerad tid. Vi går alltid dit och hem. Dit som uppvärmning då det bara är uppför och hem som nedvarvning. När vi kom upp såg vi att det var snö i spåret så vi visste redan innan vi gav oss i väg att det inte skulle bli något fartrekord idag. Vi joggade 1,5 minut och gick 0,5 minut. Så 1/4 av tiden gick vi och resten joggade vi runt våra två varv. 


Det blev nästan exakt 8 km för mig då jag springer till och från Christin, sen går vi ju dit och hem samt 25% av tiden.  Det märks på hastigheten här att det är en del promenerande... 


Min garminklocka har jag på mig för att den piper var 30:e sekund. Sen är det mobilen för runkeeper samt aktivitetsarmbandet och pulsklockan med. Snacka om uppkopplad! 


Pulsbandet var igång hela tiden och man ser vilken del som är de 5 kilometrarna. 

Även om det inte gick så fort idag pga underlaget så var känslan ändå på topp! Det är så kul att springa och prata hela tiden så vi nästan glömmer att vi springer. Bästa sättet att umgås på. Endorfinerna kommer också dom ett brev på posten! Underbart! 

Igår beställde jag en ny yogamatta!


Det är en casall och jag bör få den nästa vecka. Ska bli kul! Den är inte lika fin som den jag gav Jenny i 40-årspresent men den blir nog jättebra ändå. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar