lördag 17 oktober 2015

Vin i Linköping

Igår var det dags att åka pendeltåg igen. Då åkte jag iväg kl 14.00 med grannarna J och R. Väl i Linköping mötte vi upp maken, samt H och U som vi var på konserten I ❤️ musicals med.(Järngänget som i Budapest i februari med andra ord)  Vi möttes på Överste Mörners för tidig middag och ett gott glas till. Vi åt hamburgare av olika slag och njöt för fullt! Efter det knallade vi bort till Konsert och Kongress där Vinmässan ägde rum även i år. 


Jag (och tjejerna J och U) provade flera olika prosecco och röda viner. Vi provsmakade även choklad, ost, marmelad, bröd, vinäger, likör, parmaskinka mm.

Här är några av favoriterna:


Vi kom dit runt kl 17.00 och var kvar tills det stängde kl 20.00. Mycket trevligt! Lagom med folk och mycket gott både att dricka och äta. 

Imorse åt vi gott surdegsbröd och gudomligt god marmelad (vanilj och hallon) som vi köpte igår på mässan. 

Mums så gott! 

Nu laddar vi om för fest hemma ikväll. Eller mer som kalas. 'Välkomna hem' - partaj för svärmor och svärfar med makens systrar och familjer. Mer mat och godis och mindre vin än igår. Det känns som det är söndag idag men det är bara lördag, underbart! 

Imorgon förmiddag är det dags för 'spring där du är', 'alla för alla' som Midnattsloppet anordnar. 

Då ska Christin och jag springa 5 km. Jag har inte sprungit sedan Hässelbyloppet i söndags... Toklängtar till att snöra på mig skorna och ge mig iväg! 


Trevlig helg! 



1 kommentar:

  1. Trevlig kväll, ses i morgon och gör gott för både oss själva och andra :)

    SvaraRadera