onsdag 7 oktober 2015

Podcastpremiär

Idag har jag lyssnat på min första pod. Jag ville lyssna vidare på min bok på storytel men det fungerade inte så då letade jag reda på podcastappen. Och på den hittade jag förstås Lofsan och Jessicas pod träningspodden. 


Jag lyssnade på första podden och sen blev det pod nummer 6 som handlade om att planera sin träning. Det låter som att de pratar om mig... Jag planerar inte alls. Eller jo, det gör jag, men inte med ett visst mål eller syfte. Jag varierar träningen mellan bodypump, löpning, promenader, yoga/bodybalance, golf och styrketräning. Huller om buller. Jag fyller veckan med pass utan mål och syfte. Det är något som jag måste bli bättre på. Den enda tanken/planen är att jag springer intervaller på torsdagarna på gymmet istället för att styrketräna som jag tidigare gjort. Fram tills på söndag. Då är det dags för årets sista millopp. Sen är det dags att börja styrketräna igen. Eller? Vad har jag för syfte med min träning egentligen? Det är frågan det...

Annars har dagen varit såhär:

Tidigare idag var jag på skolråd och innan dess åt vi pasta carbonara och vitlöksbröd. Mums!


Idag har jag bokat mina första golfrundor. Självklart bokade jag på maken också så han fick några inbjudningar på mailen =)
Även mammas man Christer fick en inbjudan hihihi....

Nu efter att ha lyssnat och inspirerats av Lofsan och Jessicas pod ska jag njuta av topp hälsa som låg i postlådan tidigare i veckan. Så trots att det är vilodag idag så är det mycket träning såhär på kvällskvisten. Precis som det ska vara... 



1 kommentar:

  1. Äta, sova, andas träning. Liksom en del tänker vad de ska äta till middag på kvällen redan när de äter frukost tänker vi ständigt på hur vi ska klämma in ett pass i vardagspusslet. =D

    SvaraRadera