torsdag 29 oktober 2015

PW - det var länge sen!

Idag framåt eftermiddagen när min man äntligen kommit hem (efter att ha varit borta sedan igår morse) gav jag mig ut på en PW! Han reser ofta, och det är helt ok. Barnen är oftast friska (jag har max 12 vabb-dagar sedan 2008), men just nu när han var borta blev dottern sjuk. Och fick en allergisk reaktion! Man oroar ju ihjäl sig när det gäller ens dyrbaraste och finaste man har, sina barn! 

Det var dock ingen fara. Dotterns läppar svullnade inatt, vilket varken hon eller jag märkte förrän imorse. Vi fick åka tillbaka till vårdcentralen där hon blev undersökt av en läkare. Allt såg bra ut, förutom de svullna läpparna. Hon fick 10 betapred tabletter, ny antibiotika och klådstillande tabletter. Hon tog betapred direkt, en engångsdos, och har nu hunnit med två antibiotikatabletter. Den här gången verkar det fungera.... Hoppas nu på att läpparna är normalstora imorgon. Nu räcker det med besök på VC för ett tag...

Så när maken kom hem ville jag ut och rensa hjärnan. Lågintensiv 'träning' pga fastedag blev alltså en efterlängtad PW. Under rundan lyssnade jag på Lofsan och Jessicas podd 'träningspodden'. 

Höstfärgerna ger mig energi!

De två fotostoppen syns...

Mössa för att dölja min hemska frissa...

Imorgon hoppas jag på en löprunda, en golfrunda och en shoppingrunda. För det är jag värd. Var tog lovet vägen? Jag har mycket kvar som jag hade tänkt hinna med under lovet. Men, men, det blir inte alltid som planerat. Ibland blir det mysigare. Dottern och jag har tittat på frost, cirkeln och LasseMajas detektivbyrå ihop. Imorgon ska vi se Micke och Veronica. Och karva pumpa! Välkommen fredag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar