söndag 11 oktober 2015

Race report mm

Strålande sol, klarblå himmel och runt 10 grader och vindstilla. Vädret kan ju knappast ha varit bättre! 

Vi var framme i Hässelby i bra tid. Vi hämtade nummerlapparna i målområdet och gick sedan tillbaka till bilen för att hämta våra kläder och gå till omklädningsrummen för att klä om.

Klarblå himmel och sol! 


Två taggade springande tjejer! 

Strax före start! Två Kristin/Christin som är taggade inför start! 

Startskottet gick kl 12.50 och det var trångt! Loppet börjar på gräs, men går sedan in på en cykel-och-gångbana som i en flaskhals. Det är trångt, tjejer överallt i olika hastigheter. Såhär trångt har jag inte upplevt loppet de andra tre gångerna jag sprungit. Då var det bara under de första 2 km som det var trångt. Bästa Christin och jag springer huller om buller men vi har varandra i närheten. Inte förrän närmare 4-5 km blir det lättare att springa och startfältet sprids ut. Vi springer sida vid sida hela loppet och vi springer förbi bägge vattenstationerna vid 3,3 och 6,6 km. 

Loppet är ganska flackt men inte helt! Det går uppåt och det går nedåt men inte så brant. Men tillräckligt för att det ska kännas... Christin är snabbare än jag nedför och trippar förbi varje gång det går utför. Skillnaden mellan banans högsta och lägsta punkt är tydligen 11 m. 

Värsta partiet är mellan 6-8 km då man springer mot och förbi Hässelby slott. Då springer man visserligen utför en del men även uppför! Segt uppför. Sista km är också tuff. Det känns nästan som att man är framme men har ändå en hel km kvar. När man väl kommer fram till Hässelby IP så ska man först runda halva för att sedan springa in för att avsluta 250 meter på löparbanan. 

Jag gick i mål på 52:40 och Christin hela 2 sekunder snabbare. 

Snitthastigheten och pulsen ökar hela passet igenom.

Det syns på tiden att det var trångt i starten. För trots att sista halvan är tuffare än första delen så går den nästan en minut snabbare än första halvan.


Dagens instabild. 

Jag gillar ändå Hässelbyloppet! Det är syrerik luft, ganska flackt, inte allt för mycket folk och håller min löpning igång ända in i mitten av oktober! Det är helt enkelt en bra avslutning på loppåret! 

När jag väl kom hem så duschade jag och sedan åkte vi ut på restaurang! 


Pizza för att fira mitt lopp (näst bästa loppet ever) och att dottern blivit golftjej idag!!!! Äntligen gav hon det en ärlig chans och fastnade direkt! 

Min golfande dotter med sina nya klubbor! 




2 kommentarer:

  1. Toppenbeskrivning av en toppendag. Tack för idag, du är en toppentjej!!

    SvaraRadera