onsdag 28 oktober 2015

Halsfluss

Dagen började med att jag ringde till vårdcentralen för en tid åt dottern. Hon har så ont i halsen och har svårt att svälja och andas under nätterna. De skulle ringa tillbaka kl 9.30 så bodybalancepasset fick ställas in. Istället gav jag mig ut på en löparrunda. Idag tog jag 5,7 km rundan i solen.

Dagens instabild

Dagens data

Väl hemma ringde de och vi fick en tid kl 13.00. Så efter frukosten lade vi oss i soffan och kollade på frost. 

Energibröd = lyxfrukost

Frost via Netflix!

Väl på vårdcentralen fick vi bekräftat att dottern hade halsfluss, streotokocker. Så nu håller vi tummarna att vi andra klarar oss eftersom hon smittar i två dagar till innan penicillinet kickat in med all kraft...

Vi passade på att hyra med oss tre filmer hem. Så idag har vi kollat på 'cirkeln'. En film dottern velat se sen den gick på bio. Hon var irriterad över att filmen inte allsvar som boken, men så är det ju sällan. Och samma sak med hur vissa av dem såg ut, inte alls som hon föreställt sig. Jag känner igen det där...

Nu ska jag bädda ner min lilla sjukling och hålla tummarna för att hon får sova som en prinsessa och vakna upp piggare och friskare imorgon! 






1 kommentar:

  1. Hoppas dottern mår bättre idag!
    Tror jag börjar pigga på mig för jag blev jättesugen på frukosten du åt, mumma! :)

    SvaraRadera