onsdag 25 februari 2015

Tabata comeback!

Tänk att det blev guld idag också! Johan Olsson vann herrarnas 15 km lopp och gjorde dagen till guldonsdag! Fantastiskt! Och hur komiskt är det inte att vi har svenskar på både första och fjärde plats både i dam- och herrloppet! Härligt!

Idag blev jag sugen på tabata! Jag vet inte när jag körde tabata sist men det var ett tag sedan... Jag körde kettlebellsving som uppvärmning, och kom på efter fyra omgångar att starta pulsbandet...
Sen körde jag:
Knäböj
Marklyft
Bröstpress
Triceps
Biceps
Axlar 
Mage

Passet tog 41 minuter men effektiv tid var det 32 minuter. Efter uppvärmningen ringde grannen på och kom in två minuter, därav pulsdippen...


Man ser tydligt var hjärtat får jobba mest! Jo vid knäböj och marklyft. Planen är att jag inte ska styrketräna imorgon bitti utan bara springa på bandet. Ja, jag vet att jag kan springa ute men känner inte för det just nu. Det blir så mycket lättare att stanna och gå när jag springer ute...

Anledningen till att jag bara vill springa imorgon är premiärmilen! Det är bara 4,5 vecka kvar till årets första lopp. Och hittills har jag bara sprungit 5 km utan att stanna eller kört intervaller. När jag sprang 8 km förra veckan så var det ju med gåintervaller.


Förresten, vad använder du för app till din tabata träning? Jag använder mig att simple tabata. Jag kör 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Detta repeteras sedan 8 gånger på varje muskelgrupp/övning. Hur gör du?







4 kommentarer: