söndag 1 februari 2015

Första milen

Idag har jag åkt en mil på längdskidor! Spåren var bättre än förra veckan men det fastnade ännu mera snö under skidorna! Så fort jag fått saxa uppför en backe så fastnade det massor av snö under skidorna. Efter sista uppförsbacken satt det 1 decimeter under!!!! Vem kan åka skidor med det??? 


Då måste jag stanna, ta av skidorna, typ dra dem mot varandra för att dra av kockerna med snö under och sedan försöka sätta på mig skidorna igen. Och det är inte lätt! För då har det fastnat snö under pjäxan och snö i fästet på skidan! Grrrrrrrrr...... 😠😡😠

Man annars gick det bra! Tre vurpor... En gång tog det tvärstopp på grund av snön inder skidorna, en gång fastnade stavarna och då tog det liksom också stopp och en gång ramlade jag för det var en kurva i backen. Måste alla kurvor vara i backen? Kan de inte vara innan eller efter backen?


Underbart vackra vyer får man njuta av under tiden. Och frisk luft att fylla lungorna med. Och rosenröda kinder! 


Enligt min polar loop så brände jag över 1000 kalorier! Men enligt runkeeper bara 720. Jag tror dock mer på på polar loopen och mitt pulsband! 


Undra hur kroppen kommer kännas imorgon... Jag har nämligen värsta träningsvärken i rumpan sedan gårdagen bodypump. Och idag en mil skidåkning... 


Efter att ha mått 264% av min aktivitetsnivå så känns det som att jag kan äta en häst! Men jag nöjde mig med en gainomax vanilj. Innan jag gav mig iväg tog jag även en resorb för att få i mig salter. Under passet hade vi även med oss vatten i de små flaskorna från vätskebältet. Dock inte självaste bältet, men var sin flaska hade vi Jenny och jag. Det var en bra idé och guld värt i spåret! 

Känns som en bra dag! Stolt som en tupp! 10 km på skidor! Yeah! :-)





1 kommentar: