måndag 9 februari 2015

Blossande kinder

Idag har jag jobbat och det gick hur bra som helst. Efter jobbet tänkte jag att jag tar en promenad, inte en PW, för att se hur kroppen reagerar på lite högre puls. Jag har ju mitt bodypumppass imorgon och ville kolla om jag kan ha det eller måste fixa vikarie...

Jag gav mig iväg och fick hosta någon gång, men inte så farligt. Tog det lugnt och tyckte att det gick hyfsat bra! Himlen var alldeles fantastiskt vacker ikväll.


När jag kom hem fixade jag mat till familjen. När vi satt och åt och efteråt när jag och maken satt kvar och pratade kände jag hur kinderna hettade...

Jag gick och tog febern i örat och den visade 37,4 i ena örat och 37,7 i andra... Jag har ju runt 36,5 annars så nog är det en temphöjning i alla fall...... :-(

Bad maken känna på mina kinder och han höll med: de var varma och rosenröda... Enligt honom är även ögonen feberglansiga, men det tror jag inte på! 

Sååå, det blev att fixa vikarie till morgondagens pass men jobbet fixar jag. Jag har bara tre lektioner imorgon (på förmiddagen) och sedan planeringstid. Skulle jag känna mig dålig så får jag väl helt enkelt pallra mig hemåt imorgon! 


Nu blir det lugna puckar fram till torsdag. Då måste jag väl ändå vara frisk.......



1 kommentar:

  1. Ajaj! Var rädd om dig vännen ❤️ Själv ligger jag och huttrar under gosefilten nu 😣

    SvaraRadera