måndag 16 februari 2015

12 år som mamma!

Idag har vi firat sonen som fyller 12 år imorgon! För 12 år sedan låg jag med andra ord och krystade för fullt så här dags. Jag fick krysta/provkrysta i 2 timmar innan han väl kom ut. Varför provkrysta? Jo, de visste inte riktigt hur han låg... 

När han ändå inte kom ut så fick de klippa... Då kom huvudet ut, sen hände inget mer... Då fick de häva sig på magen och 'trycka' ut honom. Kl 01.38 den 16/2 föddes han. 5090 gram och 53 cm. Kort och tjock! En förstföderskas mardröm! Men samtidigt den finaste skapelse jag någonsin sett. Min son! Finast i hela världen! Just då... 

22 månader senare var det dags igen, men då gick det lättare. Dottern vägde ju bara 4480 gram och var 54 cm lång. Liten och nätt i jämförelse! En kopia av brorsan och världen hade nu två fulländade små människor som jag och maken fått äran att ta hand om. Finaste gåvan som finns! Att få vara mamma! 


Grattis David på 12-årsdagen!  Jag älskar dig till månen och tillbaka! 💞


Mr Grey var en besvikelse tyvärr och får inte vara med i det här inlägget. Kanske imorgon, kanske en annan dag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar