fredag 13 februari 2015

S E M E S T E R / L O V

Ja, nu är lovet här! Sååå skönt! Det började väldigt hektiskt dock. 

Direkt efter jobbet hem för att köra barnen till juggeskolan. Sen ta en PW och tillbaka för att hämta dem. Sonen gick direkt till en kompis för de ska på bio ikväll och käka på subway. Dottern gick iväg till ÖoB och Rusta för att handla lördagsgodis och ett smyckeskrin. Och jag, jag städade! Dammade och dammsög hela huset, städade toaletter, bytte lakan och tvättade. Sen matlagning och nu, nu är det soffan och jag resten av kvällen... 


Idag var det skapligt tempo! Det snöade lite runt 3 km, men annars var det lugnt. 


Det kändes bra i kroppen och jag längtar galet tills imorgon då det är dags för bodypump på förmiddagen! Jag är sååå träningssugen! 

Annars då? Jag hoppas kunna träna en hel del nu fram till nästa fredag då vi åker till Budapest! Det ska bli så mysigt och gott. Gulasch, öl och langos ser jag fram emot. Och badet förstås! 

Sonen fyller 12 år på måndag och har kalas på söndag. Direkt efter kalaset drar jag och fyra kompisar till restaurang Sjöglimten för lite vin och mat innan vi ska på bio! Vad vi ska se? Gissa.... 


Imorgon kväll ska vi till grannarna på mat och mellomys. Med andra ord en riktigt toppenstart på sportlovet/semestern! Ibland är det extra bra att vara lärare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar