fredag 6 februari 2015

Sol ute - is inne!

Alltså jag fryser snart ihjäl! Jag ligger i soffan, fullt påklädd, under värsta lurviga filten och fryser så in i vassen! 


Varför blir jag krasslig så fort jag nämner att det ska bli en helg på skidor och snö? 

Solen skiner och var och varannan människa är ute och njuter i det vackra vädret. Alla utom jag! Så känns det iallafall...

Istället för att följa med resten av familjen till Norrköping nu ikväll för att heja på sonen och hans bandylag får jag ligga hemma under filten och frysa! Vi skulle se på matchen och sedan hå ut på restaurang var planen. Men nu åker bara 3/4 av familjen och jag blir kvar här. Under filten. Lyssnande på ljudbok. 


Jag har 3 h och 45 minuter kvar på boken vilket gör att jag of hinner bli klar innan familjen kommer hem igen. Om jag inte somnat innan......... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar