fredag 31 juli 2015

Friday

Igår kväll var jag hungrig! Och vad går på TV:n? Matprogram! Grrr... Jag åt runt 700 kcal igår, men tycker det är godkänt eftersom jag både sprang och spelade golf. Men idag äter jag som vanligt igen. På mina 5-dagar äter jag som vanligt. Jag fikar, dricker vin och äter godis. Inte mer än vanligt utan som jag annars skulle gjort. Jo, lite mer prosecco går det ju självklart åt. Det är ju trots allt 'sommar' och semester. Men ni förstår nog vad jag menar. Jag frossar inte och tar igen gårdagen. Jag vet att om jag skulle utesluta vin, fika och godis skulle jag gå ner snabbare, men har ingen brådska. Det här är ju en livsstil enligt mig. Inte något tillfälligt. När jag väl når målvikten tänker jag att jag kan köra 6:1 och fasta en dag i veckan. Eller äta typ 800 kcal på fastadagarna. Det provar jag mig fram till då när den dagen kommer. Imorse hade jag 1,5 kg kvar av semesterkilona... Men det är ok. Jag vägrar åka på semester tre veckor och inte njuta av Italiens, Kroatien och Bosniens goda mat och dryck. Då kan jag lika gärna stanna hemma. Maten är ju halva upplevelsen på semestern! 


Det går dock inte att komma ifrån att frukosten är som allra godast dagen efter fastedag. Idag blev det två rostade mackor med kokt ägg, yoghurt med färska jordgubbar och kaffe. Alldeles underbart gott. Och lagom onyttigt...

Efter det så plankade jag och gav mig sen ut på en PW. Det blev en runda på ca 6,5 km med storytel i öronen. 


Efter duschen åkte jag och dottern till Willys för att handla inför em/kvällen. Jag hade lovat henne att göra en jordgubbstårta, och maken ville ha kött, pommes och bearnaisesås till kvällen. Så så fick det bli. Sen ångrade han sig dock och köpte delikatesspotatis istället. Köttet blev amerikansk ryggbiff. Dyrt som bara den så jag hoppas att det smakar! 


Tårtan blev i alla fall riktigt god. Alla fick mycket jordgubbar på sina bitar. Vi tog med tårtan till mamma och Christer. Där var syrrans äldsta och yngsta barn samt Christers yngsta dotter med hennes två barn. Så det blev tårtkalas för tio personer. Mamma jobbade men vi sparade en bit till henne också. Mums! Sommar på ett fat! 






1 kommentar:

  1. Det är nästan så att jag blir sugen på att fasta en dag för att njuta extra av dagens bästa mål. Älskar ju också frukost :-P ;)

    SvaraRadera