tisdag 14 juli 2015

Min första 9-hålsrunda!

Så, då har jag nu för första gången gått en 9-hålsrunda golf. Mamma, sonen och jag gick ju 'gröna kortet'-kursen i början av maj. Sedan dess har vi varit uppe och slagit bollar, men aldrig gått på banan förut. Och vet ni vad? Det var jättekul!


Först övade vi lite på svingen och slog två hinkar var. Vi övade även lite på putten innan vi gick ut på banan.


Det var jag, mamma och Christer som var ute idag. Maken skulle också gått med men han var kvar hemma och arbetade med huset...

Jag lyckades slå skapligt rakt, men inte så långt. Vi 'tjejer' slog från rött och Christer från gult. På tredje hålet, ett kort hål, slog jag däremot så hårt att bollen gick förbi hålet och rullade ner på andra sidan... 

Bunkern hälsade jag också på tre gånger. Men jag lyckades få upp bollen direkt, så det kändes bra trots allt. Jag förlorade tyvärr en boll på sista hålet, men den kanske kossorna leker med istället... 


Jag lånade sonens klubbor igen. Det är nog dags att skaffa egna snart... Jag längtar redan till nästa gång! Förhoppningsvis redan på fredag! 


Man bränner tydligen en hel del kalorier när man spelar golf. Då var det ok att trycka en Big Mac efteråt eller? ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar