fredag 10 juli 2015

11 grader...

Visserligen bra att springa i. Med jacka och långbyxor. Är det juli eller jul?

   Känslan efteråt är ju härlig trots allt...

   Det gick inte jättefort idag. Benen kändes stela efter 2 dagar i bil...


Men jag är glad över att jag sprang hela vägen utan problem. Dock ser jag att pulsbandet went bananas... Jaja, what ever. Jag har bokat in mig på bodypump på måndag och torsdag. På lördag instruerar jag min första klass efter semestern. Alltså nästa lördag! Imorgon åker vi till Västervik och visfestivalen. Vi ska sova över hos makens arbetskamrat med fru. Grannarna ska också med. Det var ju vi tre par (plus våra två barn) som var i Budapest tillsammans tidigare i år. Det ska bli jättekul. Så idag tvättar vi badkläder mm för att packa om inför resan imorgon bitti. 

Jag har precis varit och hälsat på farmor på sjukhuset! Den krutgumman ger sig inte! Hon ligger här i Motala nu. Hon var ganska pigg, pratglad och så men minnet kom och gick. Hon visste inte vem jag var ibland och inte vem pappa var heller... Men hon pratade en hel del om min farbror och hans fru. När jag pratade på om familjen så hängde hon med. Men sen kunde hon fråga om min mamma och pappa var i livet i nästa andetag. Och fråga om jag tog cykeln dit eller häst och vagn... Men när jag sa att jag har varit på semester nu i tre veckor och har fyra veckor kvar på min semester så sa hon att ja, det är klart, eleverna har ju lov nu! Så minnet kom och gick kan vi ju säga. Vilket inte är konstigt. Egentligen. Hon är ju trots allt 90 år och ingen trodde förra veckan att hon skulle vara i livet idag. Krutgumma de lux! ❤️

Ikväll blir det tacos! (Här är det tvära kast) Bästa Christin kommer hit och äter med oss så vi hinner babbla ifatt oss lite. Och dricka lite bin. Och kanske kolla på vilken dag som skulle passa för Liseberg. Och bestämma när vi ska springa. Och pumpa. Längtar redan. Först ska jag bara bota min huvudvärk. Säkert pga vädret som huvudet spökar. Jag vill ha sol! Och minst 10 grader varmare. Det är ju trots allt sommar.... Och exakt 1 månad kvar tills jag börjar jobba igen. Tiden går fort...








1 kommentar:

  1. Tack för kvällen! Vi hann ju bestämma både det ena och det andra :)

    SvaraRadera