lördag 25 juli 2015

Fullspäckad fredag

Igår (fredag) började jag med att åka och handla. När jag skulle åka kom jag på att golfbagen låg i bilen, så den bar jag ur och ställde den i garaget innan jag åkte. När jag ställde in den i garaget såg jag all pant! Så jag fyllde bilen med pant först. Sen åkte jag till Ica Maxi. 



133 kr rikare på pant och 1100 kr fattigare på mat gav jag mig sen hemåt igen och åt frukost. Efter frukosten åkte jag ner en snabbis på stan för att titta på rean. Jag gick enbart till team Sportis och Inter sport... Som vanligt! Fast jag brukar nog hinna in på Lindex också...

Ett par svarta 3/4 tights och ett ljusblått linne blev det. Byxorna var på rean och kostade hela 124 kr. Linnet var inte på rean, men det var 20% på alla ordinarie priser så 160 kr gav jag för det istället för 200 kr. Bra shopping! 

Väl hemma städade jag nedervåningen. Min svägerska med familj skulle komma på Tacomys på kvällen så det behövde göras en insats. När det var klart drog jag och dottern till jordgubbslandet. 8 liter blev det. Mums! 


Väl hemma, strax efter kl 13, kom maken också hem. Snabbt fixade jag lunch åt klädde om. Kl 14.00 var vi sen på golfbanan och kl 14.20 gick vi ut. Igår var det maken, jag och grannarna. 

Grannfejden vanns stort av maken. Han bar riktigt nöjd och spelade på sitt hcp. Vi andra tre är ju nybörjare och har ju inget hcp än så för oss var det övning, som vanligt. Det var fjärde rundan på fyra dagar för min del! Golf är kul! 

Väl hemma firade vi med lite bubbel och jordgubbar. Sen satte vi full fart med att fixa tacos. Kl 18.30 kom gästerna och kvällen var hur mysig som helst. Vi har inte setts sen Simons skolavslutning. Först var vi på semester i 3 veckor och sen var de där i 2 veckor. Nästa år åker vi samtidigt ner till Bosnien och ordningen blir återställd! 

Idag lördag är vi uppe tidigt. Vi måste hinna måla verandan innan regnet kommer vid lunch! Ingen promenad eller spring innan sa maken. Vi måste få  målningen klar först. Så frukost nu, sen på med oömma kläder och sätta igång! 

Vi hörs senare.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar