onsdag 15 juli 2015

Träningsvärk och semesterhärlig dag!

Vilken härlig dag!
Vaknade sent, åt frukost och gav mig iväg på en PW med bästa Christin. Vi gick över bron, men i motsatt riktning mot den vi brukar. Rundan blev ca 11 km  i strålande sol. Det var bara 18-20 grader varmt men ändå varmt och skönt. Vi gick i linne och shorts! 

  Längs Göta kanal... 
  Uppepå bron! 


När jag kom hem klippte jag gräset och började rensa ogräs i häcken... Men innan det behövdes mat. Idag blev det kebab med bröd... 

Häcken var färdigrensad kl 17.00. Det tog alltså fyra timmar. Fyra timmars arbete i trädgården och 1,5 timmes promenad och min kropp skriker fortfarande av träningsvärk sedan igår! Undrar du från vad? Jo, gårdagens bodypumppass! Passet var det första sedan innan semestern. Efter fyra veckors uppehåll från pumpen så SKRIKER kroppen av träningsvärk! Fast jag stretchade efter morgonens PW är låren hemskt ömma och jag stapplar fram. Som vanligt alltså efter ett längre uppehåll... Risken är att det är ännu värre imorgon... 

Efter pumpen igår så åkte jag, Christin, grannen och en tjej till hem till min svägerska på vinmyskväll! Jag tog med mig sonen också för att hålla hennes son sällskap, det slutade med att han sov över där och kom inte hem förrän sent i eftermiddags. 


Maken har också haft fullt upp! 


Han och en kompis har rivit den gamla entrén och satt upp en ny! Nu ska det bara bli vitt igen. Och det blir tydligen mitt jobb.... 

Efter en dag med sol och klarblå himmel ville vi grilla ikväll! Gissa vad som hände? Jo, då började det regna!!! Men när vi väl ätit klart, så var det uppehåll... Typisk svensk sommar med andra ord... 










1 kommentar:

  1. Grillat här med, lagom maten var klar så kom regnet. In med dukning och mat för att äta inne i stället. :-o

    SvaraRadera