torsdag 30 juli 2015

Hej och hå med farbror Frej

Vilken dag! Fullt upp hela dagen lång. Har inte varit inomhus på hela dagen trots att min första tanke var att inte gå ut alls idag. Varför? Jo, jag möttes av det här när jag vaknade och låg och tittade på mobilen i sängen:

Snöblandat regn!?!?!

Då kände jag att jag inte ville lämna sängen över huvudet taget! Jag vågade knappt dra upp rullgardinen...

Men det gjorde jag! Och möttes av uppehåll... Springsuget kom tillbaka med all kraft! Upp och ut direkt efter att ha plankat i 3 minuter.

  Tjihoooo! 

  Inget supertempo utan ett pass med fokus på 'spring, svettas och njut' som Lofsan skrev i min bok.

Lika bra att klippa gräset innan jag duschar nu när det är uppehåll tänkte jag och tog fram gräsklipparen. Då ringde Christer, mammas man, och frågade om jag ville spela golf om en timme. Gärna blev svaret, så gräsklipparen fick åka ini garaget igen. Snabbt in i duschen, trycka en kvarg och en kopp kafe innan jag gav mig iväg. 


Det var kallt till en början, men blev sedan varmare. Det blev en långsam runda då det gick en seeeg fyrboll innan oss som gick i snigelfart... Men det var kul ändå. 

När jag kom hem var jag hungrig. Slängde ihop två halvstekta ägg med purjolök och tonfisk och åt innan jag klippte gräset. Solen lurade sig fram lite nu och då vilket gjorde mig sugen på att dra med barnen ut en sväng. Vi skulle plocka jordgubbar, spela minigolf och äta glass. Det gick sådär...

När vi kom ut till Skedevi för att plocka jordgubbar så hade de stängt pga vädret, dvs all nederbörd... Så vi fick köpa några liter istället. De hoppades på att kunna ha öppet i helgen om det inte blev alltför mycket regn mer idag och imorgon...
Sen åkte vi till Slussen för att spela minigolf och äta glass, men den banan var ju borta... Sedan flera år om jag tänker efter... Så det blev glass till barnen och dricka till mig. Jag har ju fasta idag...


Under de första 6 hålen regnade det... Under de sista 6 hålen lös solen... Jaja, svensk sommar i ett nötskal. Men barnen sa inget. Inte ett pip om att det regnade. Helt otroligt! På vägen hem åkte vi förbi mamma och Christer (mamma jobbade dock) och frossade i hallon och körsbär. Sååå gott! Sonen tryckte i sig! Mums! 

Väl hemma så var klockan nästan 18.00. Var tog dagen vägen? När vi nu ätit soppa och druckit en kopp kaffe satte jag mig äntligen ner. För nästan första gången idag! Efter 7,5 timmar aktivitet och 20 000 steg känner jag mig nöjd med dagen. 



Är det för sent att stretcha nu? Glömde det igen kom jag på... Jaja... Det får som vanligt bli en annan dag...






1 kommentar:

  1. Du är ett bra bevis på att det blir vad man gör av det. Det finns massor av saker att göra även om vädret inte är "perfekt". Kul och inspirerande att läsa :-)

    SvaraRadera