torsdag 3 mars 2016

Tidiga Intervaller och senare Cx

Imorse var det äääntligen dags för årets första intervaller. Kl 6:30 klev jag in i gymmet oklädd och klar. Fem minuters snabb gång innan jogg som uppvärmning. Det blev 12 intervaller á 30 sekunder, med 30 sekunders vila mellan varje intervall. När jag började så funderade jag mellan 12 eller 15 intervaller och bestämde mig för 15 st. MEN, jag var så urlakad i kroppen efter 10 intervaller och flåset var hemskt, så jag gav mig efter 12. Det var ju trots allt årets första intervallpass och löpningen har inte riktigt hunnit med det här året... Men nu måste trenden brytas! Om TVÅ VECKOR ska jag springa seedingloppet inför Göteborgsvarvet! En mil har jag inte ens sprungit i år! Som mest har det blivit 5 km. Oftast 4,3 km. Det duger inte! Jag måste prioritera om! Jag har inga krav angående seedingloppet! Jag vill bara inte starta i allra sista gruppen. Helst skulle jag vilja persa och komma under 50 minuter, men det lär aldrig hända! 
Det mest troliga är 55-58 minuter. Och det duger gott! 

Första instabilder för dagen från dagens första pass! 

Dagens andra pass blev CXworx, som kund, för kollegan Maria. Christin och jag samåkte och hann då prata lite. Imorgon åker hon och nya kärleken till Malmö och jag och dottern till Stockholm! Så i helgen blir det ingen träning för min del. Däremot hoppas jag få till ett löppass innan vi åker imorgon. Det är ett perfekt sätt att kicka igång helgen med! Älskade helg, välkommen! 

Andra instabilden för dagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar