torsdag 17 mars 2016

Dubbelt upp!

Morgonträning och lite spring i benen! Jag har inte sprungit sen i lördags utan låtit kroppen och knät vila. Idag var det dock dags att röra på fläsket igen. 

Kl 6:40 satte jag igång klockan och värmde upp innan jag satte igång med mina 15 intervaller! 

Dagens instabild nr ett...

Dagen i siffror. 

Dagens andra pass var CXworx! Med två nya låtar från release 22. Det var uppvärmningen och låt 5, där obliquerna tränas! 

Dagens andra instabild!

Nu ska kroppen få vila fram till lördag förmiddag då det är dags för seedingloppet inför Göteborgsvarvet. 

Mina tidigare varvetlopp! Ett seedingloppet och två varv. Det var 2011 och 2012.

Tiderna står på baksidan av medaljerna. Milen på 53:45 i blåsten 2011... Första varvet på 2:06:54 och andra under tvåtimmarsgränsen på 1:59:35! 

Årets bägge lopp kommer nog inte att vara bättre än de här, men det gör inget! Jag är trots allt äldre nu, och har inte sprungit särskilt mycket alls i år... Till varvet hinner jag få fler mil i benen, men till lördag lär jag inte få till ett enda steg till. 

Det kommer bli årets första mil på lördag, men inte den sista! I april/maj måste jag få till några längre pass upp emot 15-18 km. Men fram tills dess blir det kortare pass mellan 4-10 km. Och självklart intervaller på gymmet på torsdagsmornarna. 






2 kommentarer:

  1. Hur känns det nu då i knä och axel?
    Stort lycka till på lördag!!

    SvaraRadera