lördag 19 mars 2016

Bakis och lopp?

Igår var det lite after work då vi hade författarbesök av Sören Olsson på skolan. Han föreläste för elever i två omgångar och kl 14.00 var det vi vuxna på skolan som hade turen att lyssna. Efter det var det tapas och vin. Vi cyklade hem och var hemma redan vid 18.00, men då blev det en Aperol Spritz. Och ytterligare en till... Somnade sedan gott vid tiotiden. 

Imorse vaknade jag tidigt med huvudvärk (ooops) och gick upp för att ta en resorb och en tablett. Sen gick jag och lade mig igen. Två timmar innan loppet startade gick jag upp och åt frukost. Två mackor och en kopp kaffe. Efter ytterligare en timme satte jag mig i bilen och åkte de två milen till Mantorp park där seedingloppet gick av stapeln. Väl framme 30 minuter innan start gick jag och hämtade ut nummerlappen. Där kom min gamla bästis Mia och blev överlycklig över att få se en "kändis". Hon var också där själv. Nästa stopp var toan och hon hade hittat en toa inomhus, där ingen annan gick. Så ingen kö! Tillbaka till bilen. På med nummerlappen mm och tillbaka till starten 5 min innan start. Där träffade jag även på två andra från löpargänget. Startskottet gick och vi gav oss iväg! Det är tre varv på samma bana och de sa redan innan att det är motvind på raksträckan som är 1,5 km... Dvs nästan halva loppet! Första varvet var inte så farligt, men sista var hemskt! Det kändes inte som att man kom framåt! 

Väl i mål, på 52:17, var det på stapplande ben. Törstig var jag också! Men nöjd! Kompis Mia klarade sitt mål, att komma under 50 min, med 27 sekunder! Så det var två glada brudar som kramadeom varandra innan vi åkte hem igen. Innan vi åkte sprang vi även på Malin och hennes kille. Jättekul! Det går banne mig att springa bakis... Men nästa gång står jag nog över Aperolen... Eller nöjer mig med ett glas! 

Innan loppet...

Efter loppet! Nöjda tjejer med var sin polarklocka på armen.

En glad trio av gamla vänner! 

Instabilden - återhämtning över 2 dagar! 

Raksträckan med motvind....

Sören Olsson och min dotter som kom förbi och fick en autograf! 


Nu ska jag återhämta mig! Soffan, here I come! 




2 kommentarer:

  1. Stort grattis till tiden! Du är grym!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Så här i efterhand är jag ännu mer nöjd! Min näst bästa tid trots att jag inte sprungit mycket varken utomhus eller inomhus (intervaller)... :) ❤️

    SvaraRadera