söndag 24 maj 2015

Sidenbröllop!

Idag firar vi 12-årig bröllopsdag! Jag hade i hemlighet bokat in oss på dagspa på Högby spa strax utanför stan. Vi hade inte varit där tidigare utan det var premiär för oss båda. Jag hade bokat in oss kl 10.00 för vår tretimmars vistelse. När vi kom dit, klädde vi om och gick in till spa-avdelningen. När vi kom gick två män. Förutom oss var det bara ett par till där. De hade sovit där inatt och gav sig av runt 11.30. Sen var vi själva där resten av tiden. 


Vi var mest utomhus i den större poolen. Den mindre, rundade poolen, var såå varm! Den andra var lite mer lagom temperatur. Vädret var perfekt. Det var 15 grader och sol med lite 'vackert väder moln dis'. Vi solade till och med på förmiddagen. 


Efter våra tre timmar åkte vi vidare till Brunneby musteri för lunch. Vi åt pasta. 

Färska tortelliniknyten fyllda med olika sorters ostar, slungade i delikat pesto och hyvlad parmesanost.

Såå gott! Sen åkte vi hem till barnen igen och slocknade i soffan... Det tar på krafterna att bada hela förmiddagen! :)

Ikväll äter vi på 'Sjöglimten' hela familjen. Det ska bli gott! 

Nu backar vi tillbaka till igår! Då var det kvartalsutbildning i Bodypump i Linköping. Utbildningen var på campus-hallen där de precis köpt in smart bar! 

Syrran och jag innan passet och sedan jag efter passet. 

Bodypump 94 känns som ett riktigt bra pass! Passet känns även i mina lår idag! De tyngsta låtarna var ben, bröst, rygg, biceps, utfall och axlar. Oj, det var visst nästan alla låtar. Det kan ha varit för att stången vägde 3 kg och var alltså tyngre än de gamla vanliga stängerna. Men man körde ju ändå på med vanliga vikter vilket gör att man ändå körde tyngre än vanligt. 

När jag väl kom hem efter utbildningen så var det lunch. Rester sedan fredagkvällen vilket var kycklinggryta med ris! Jättegott! Sen klippte jag gräset, rensade häcken mm. Duschen hann jag inte in i förrän kl 18.00... Då var det nämligen dags att gå in till grannarna för att njuta av grillad mat. Strax efter kl 21.00 gick vi hem och kraschade i soffan. Innan alla bidrag i ESC var framförda sov jag gott. Det var först imorse maken berättade att vi, eller Måns, vann alltihop! Han såg det inte heller igår men hade sett det på telefonen på morgonen. Grattis Måns! Grattis Sverige! 


Summa sumarum, en härlig helg! ☀️







1 kommentar: