fredag 8 maj 2015

Kärt återseende

Idag kände jag inte alls för att springa. Inget sug alls faktiskt. Jag sprang på löpbandet igår och i måndags och springer lopp 10 km på söndag så jag behövde inte springa idag. Som tur var! Jag valde att ta en PW istället under tiden barnen läste serbiska. 


Helt magiskt vackert men ändå full storm!
Promenaden gick längs Göta kanal! Det var länge sen jag gick där! Det var ett kärt men blåsigt återseende! Jag har mest hållt till häromkring. Men idag kom jag på att kanalen fanns! ;-) På söndag springer jag och bästa Christin kanallöpet längs kanalen. Vi springer 10 km, men även 21 km och 5 km finns som alternativ. Planen är att bi ska springa ihop även detta lopp! Det ska bli så kul! Även om jag är rädd för att vara trött! Förra helgen var jag jättetrött efter att jag kom hem från golfen... Den här helgen ska jag springa 1 mil direkt efter golfutbildningen...........

          
Det blåste storm åt ena hållet men vad gjorde det? 
    
6,4 km på 54 minuter blev det under barnens serbiska. Precis lagom för att serdan hinna hem och fixa sig iordning till dagens partaj. Kl 17.00 skulle vi nämligen gå över till grannen i h fira hans 50-årsdag! Och hans fru fyller idag! Så det blev riktigt trevligt. Bubbel, vin, snacks, mat och kaffe med Baileys! Åh så gott med Baileys i kaffet! Det var inte sista gången! 
   

Och så smakade vi på jäger spice med smak av kanel och vanilj. Den passar nog mer på vintern, men kaffet...,

Just nu ligger jag i soffan... Lite smått onykter... Och ska dra iväg tidigt imorgon bitti på golfutbildning... Hm... Hoppas på att vakna pigg som en lärka! ;-)
Hur ser din helg ut? 







1 kommentar:

  1. Vad bortskämda vi är med vårt vatten i stan. Härliga bilder, trots storm ;) Mer firande väntar i helgen....

    SvaraRadera