söndag 17 maj 2015

Endorfiner

Detta inlägg tillägnas peptidhormonet endorfiner. Det härliga, underbara, fantastiska hormonet som får oss att må så bra! Känslan när endorfinerna slår till efter träningspasset är som en stor glädje, förälskelse eller lyckorus! Den får mig att le och känna mig stolt, nöjd, pigg, sprallig och lycklig! Behöver jag säga att jag älskar känslan? 

Såhär glada är vi, Christin och jag, efter 15 x 30 sekundersintervaller. Bästa kombon! Christin, jag och endorfiner! 

Nu är vi klara med Röhnisch running school och efter dagens pass så konstaterade vi att gillar att springa olika pass. Att variera mellan intervaller, korta och långa, samt längre och långsammare pass! Så det här var en perfekt utmaning för oss! Nu vill jag dock testa om jag blivit snabbare under de här fem veckorna och köra testet på 2 km igen. Det får bli nästa vecka... 

Tack för idag endorfiner och bästa Christin! Ses igen på tisdag! 


1 kommentar:

  1. Tack själv!! Nu hittar vi på nya utmanande pass på egen hand. Jag är säker på att endorfinerna gillar det också!! :)

    SvaraRadera