tisdag 12 maj 2015

Ombytta roller och frånvaro

Igår blev det inget inlägg! Katastrof! Men jag hann helt enkelt inte. Varför? Jo, jag rättade nationella prov. Sista delen skrevs i fredags och i helgen var jag ledig, men igår rättade tills jag gick träsmak i rumpan och sittvärk i ryggen. 26 prov. 10 uppgifter på varje prov. 26 x 10 = 260 matematikuppgifter... Efter skolverkets rättningsmall. Men nu är även sista delen rättad och alla poäng ihopslagna. Idag har även eleverna fått sina resultat. De flesta nöjda, några mycket nöjda, några missnöjda. Några skrev A, några B, men de flesta skrev C. Som väntat! 

Visserligen del C och inte D på bilden, men den får duga... 

Ikväll var det bodypump! Ett härligt gäng. Bästa Christin var där trots att hon har det stressigt värre på jobbet. Träning är välbehövligt även då och hon är bra på att prioritera. Ny på passet idag var en kollega som jobbar i receptionen på gymmet och hans kompisar. Den ena kompisen kände jag dock igen. Det var en av våra golftränare. Den yngre killen, Dennis tror jag han heter, kom och testade pump idag. Så idag var det ombytta roller. Idag fick han göra som jag sa, och inte tvärtom. Jag berättade att jag hade träningsvärk i sidan från allt svingande... Och han sa att han lär också få träningsvärk efter det här passet. Han såg rätt trött ut... Och hade en lätt tomatfärg i ansiktet. :-)


Tyvärr glömde jag sätta igång pulsbandet innan uppvärmningen så det här är från andra låten, benlåten. 

Jag bytte ut ytterligare en låt idag, axellåten. Den är bra tryck i och bra övningar men den är lite småporrig i texten. Det stönas en del mm... Jaja, jag får helt enkelt prata sönder de mest porriga bitarna i låten... ;-)

Tanken var att jag skulle färga håret nu ikväll men jag var ju hur blöt som helst i skallen av svett så det kunde jag glömma. Det får helt enkelt bli imorgon! Eller en annan dag....





1 kommentar:

  1. Haha, idag var det nog bara du som tänkte på texten i låten. Vi deltagare har fullt upp med att titta på vad du gör. Det blir ju så när något är nytt (utbytt) ;)

    SvaraRadera