söndag 10 maj 2015

Golfkursavslutning och Kanallöpet

Idag var sista dagen på golfkursen. Jag fick smita iväg 15 min tidigare för att hinna hem, klä om och så vidare mot starten utanför Borensberg. Det var så kallt när vi kom till starten att jag funderade på att springa i jacka! Men spm tur var tog jag mitt förnuft till fånga! Jag valde tröja. Men efter 3 km åkte även den av och jag sprang resten av loppet i linne...

Tillbaka till golfen! Idag såg jag ut sim en golfare, typ. Golfskor, golfbyxor, golfhandske, golf t-shirt och keps. Vi började med att öva puttar. 2 metersputtar. Pro Thomas stod bredvid och jag satte den! :-) sen gick det tyvärr inte lika bra med järn nian och träklubban. Jaja, övning ger färdighet! Vi fick även lära oss vett och etikett samt räkna och skriva score/poäng. Tur maken kan det där...

Loppet kändes ganska lätt! Härlig känsla! Det ger hopp om pb i Hässelby i höst! Innan det så ska vi hinna med två lopp till! Det är så kul att springa tillsammans under loppet! Mycket roligare än att springa ensam! Prova det! 



Första kortet är innan, andra under loppet och de sista i mål. Ni ser väl hur taggade vi är innan?!? ;-)

Det var roligt iallafall! Maken var där och hejade ihop med grannen. Och lokaltidningarna var där.......... Fiiint!

Väl hemma, nyduschad, glömt att stretcha som vanligt, gav jag mig iväg till Christin för att fira. Vi firade dagens lopp, hennes 25 minutersmål och att vi klarat av 100 pass! Prosecco med tilltugg! 


Ny mål sattes för framtida lopp och framtida morötter! Spa stod på önskelistan. Bland annat... Tack för idag bästa Christin! Du är bäst! ❤️



1 kommentar:

  1. Tack! Detsamma vännen ❤️ Stort tack för idag, endorfiner + bubbel = kolsyrekänsla i hela kroppen, hela kvällen :-D

    SvaraRadera