onsdag 27 maj 2015

Hektiskt

Just nu är det mycket på agendan som lärare. Prov ska rättas, rester och omprov ska göras, elever ska peppas (de är skoltrötta nu), dagarna ska planeras och betyg ska sättas. Rättar hela kvällarna men är inte klar än... Självklart avslutas alla kurser, områden eller teman nu och då ofta med skriftligt prov som utvärdering. Puh, nästa fredag ska betygen vara satta! Då börjar i och för sig arbetet med att kontrollera och skriva ut alla betyg för min del... Jaga kollegor som inte tryckt på knappen, jaga kollegor  så att de kan kontrollera alla betyg innan de skrivs ut på arkivbeständigt papper och skrivs på av rektorn. Sen är den stressen över! Då kommer schemat! Då ska jag och en kollega börja lägga nästa års schema för våra två enheter, F-6 och 7-9. Sen kommer den efterlängtade semestern! Sååååå välbehövlig! 

    Från gårdagens bodypumppass

Igår fotade Christin mig på podiet när jag riggade inför passet. Tack för bilderna!

Tyvärr fungerade inte mitt aktivitetsarmband igår heller! Jag blir galen! Det är ju urtrist att inte få igång pulsmätaren! Grrr.... Jaja, fyra nya låtar från release 94 bjöd jag på igår! Det var uppvärmning, ben, mage och stretch! Tills imorgon tänkte jag lära mig triceps också. Då är alla låtar som från 93:an utbytta. Efter det har jag 'bara' bröst, rygg, biceps, utfall och axlar kvar... Just nu kör jag gamla låtar där så just de är ingen panik att byta ut än. Men planen är att det blir åtminstone en av dem som jag hinner plugga in till lördagens pass... Ja, den här veckan har jag tre pass. Jag vikarierar alltså både på torsdag och lördag. Och kör i gymmet torsdag morgon, och fastar... Pallar kroppen två pass på fastan? Den pallar Morgonpasset det vet jag. Då har jag ju ätit ordentligt i två dagar, men kvällen? Då har jag både tränat på morgonen och bara ätit ca 30 kcal sen dess... Jag får helt enkelt inte köra så tung på fredag kväll... Nä, nu vidare till jobbet! Ha en bra dag! Hörs snart igen.... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar