måndag 11 januari 2016

Tabata

Idag körde jag tabata för kollegan Elinor. Det var jag och grannen J som åkte ner till gymmet och körde. Det var mycket folk på passet och passet var bra! Elinor är grymt duktig! Innan jag åkte ner till gymmet messade jag med Christin. Hon frågade om jag hade träningsvärk idag och ja, jag känner mig trött i ryggen och känner lite lite i magen. Inget i ryggen, frågade hon, och jag sa nej. FEEL svar! 
Jag kände redan under uppvärmningen som bland annat bestod av djupa knäböj och utfallssteg att jag var stum i benen. 

Andra låten var thrusters med skivstång, sen följde burpees med hopp över lådan, stjärnhopp, push press med hantlar, marklyft, russin twist, mountainclimber och tillsist upphopp. OMG! Benen värkte, ryggen värkte och axlarna ville inte vara med mer. 

Pust och stön, hem och äta! 

Skaplig kaloriförbränning på 30 minuter! 

Jag gillar tabata! Mer tabata åt folket! Och att fixa detta trots att det är fastadag  känns om möjligt ännu bättre! Jag tog iof ett kokt ägg innan jag åkte (85 kalorier) så jag får väl tänka att jag brände 200 på passet... 

När jag kom hem käkade jag soppa och bläddrade i den här gobiten jag fick av bästaste Christin idag! 

Men nu ska jag jobba lite innan jag läser vidare! 

God måndagkväll önskar er! 



2 kommentarer: