söndag 24 januari 2016

Söndagsspring och bio

Löpvilan har gjort mig löpsugen! Löpningen har fått ligga i vintervila då jag har passat på att åka längdskidor. Det är jag glad för! Idag är det nämligen plusgrader och de ser ut att vilja stanna...  Så i fredags dammade jag av springskorna, mina asics, och gav mig iväg på en 5 km runda. Imorse var det dags igen. Det blev en runda på 4,5 km innan frukost. Även om det känns tungt, så är det så skönt! Jag saknar dock mina torsdagsintervaller, så de ska jag ta tag i efter semestern. Semestern ja, nu är det nära! På fredag åker vi! Ska bli sååå skönt! 

Annars idag? Vi har börjat packa. Röjt hör hemma, barnen har spelat bowling och varit på Burger King medan jag och maken tog med oss grannarna på bio. Äntligen var det dags att se "En man som heter Ove". Jag älskade boken, och filmen var riktigt bra! En toppendag med andra ord! 

Löparglädje! Trots plusgrader...

Nedräkningen har börjat....

Bästa svenska filmen (ever?) på länge!





3 kommentarer:

  1. Det är det som är så bra med träningsvila, att man blir så tärningssugen. Ökar motivationen :D

    SvaraRadera
  2. Lyxigt! Börja dagen med löp och sluta med biomys :)

    SvaraRadera