onsdag 6 januari 2016

Rimfrost och kalas

Idag var det ännu kallare ute (-15), men vad gör väl det? Vi gav oss iväg strax efter kl 14.00 idag också och jag var klädd på samma sätt som igår trots att det var nästan tio grader kallare idag. Den första kilometern trodde jag att fingrarna skulle frysa till is och ramla av! Drog iväg fortare och fortare för att få upp värmen. När jag väl kom upp för den andra backen, stannade jag och drog ned mellanlagertröjans ärmar över händerna och körde vidare. Även om inte fingrarna blev täckta så räckte det! Efter det var jag perfekt klädd och var varken för varm eller för kall. 

Ett fotostopp fick det bli! 

Så härligt med rimfrost i håret! 

Nej, det snöade inte men såhär fint blev det när jag skickade bilden till grannen J som var med idag.

Igår åkte vi på 56 minuter, och idag på 47 minuter! 

Ibland är det bra att det är kallt, för då måste man åka fort för att hålla sig varm! Jag försökte ta ett kort till på den fina naturen, men då hade mobilen gett upp! Min iPhone 6 pallar inte kylan... Det var likadant igår... 

Nu har vi varit hos grannarna och badat i deras SPA! Underbart att krypa ner i 40 grader varmt vatten! Tyvärr inte lika skönt att springa hem efteråt... 

Dagens kalasbarn, min systerdotter, yngsta kusinen, fyller två år imorgon och firades stort idag på förmiddagen. Hon önskade sig fåglar och fick 3 stycken och den blå verkade vara favoriten. Den fick smaka kärleksmums både en och två gånger! 





2 kommentarer:

  1. Kommer ihåg att din telefon slocknade i kylan förra året också men då hade ni ju precis kommit hem från utlandet så det var ju inte konstigt om den fick en chock ;)
    Bra fartökning! :-D

    SvaraRadera
  2. Vilket minne du har!!!! Nej, mitt minne suger så det kommer jag inte ihåg... Däremot sa Z att så är det alltid med ajfån... Förra året hade jag ju en 5:a, och nu en 6:a så ni har nog rätt både två!

    SvaraRadera