lördag 2 januari 2016

Mitt träningsår 2015

Mina bästa träningsminnen från förra året:

Premiäråkte på min 40-årspresent! Jag önskade mig pengar till längdskidutrustning och fick det. Den här bilden är från premiären på 7 km. Andra åket,några dagar senare, blev 10 km. 

Årets första lopp, premiärmilen i Sthlm med bästa Christin. Vi blev fångade på bild, sida vid sida, precis så som vi sprang det loppet. Det blåste, regnade och var kallt. Men oj så kul det var att springa tillsammans! 

RöhnishRunningSchool drog sedan igång. Inför det skulle man testa hur lång tid man sprang 5 km på.

I början av maj började tre generationer att spela golf! Det var jag, min son och min mamma. 

Vi lovade iallafall att ge det en ärlig chans. Se om vi gillade det... Och gjorde vi det?

Camilla och jag gjorde var första teamklass tillsammans och har sedan dess temat ett antal gånger till! Skoj! 

Att instruera blev kul igen under året! Bodypump en gång i veckan på ordinarie schema. CXworx försvannvid nyår, men kommer tillbaka igen nu exakt ett år senare! På söndag är det Cx-release! 

Löpning på semestern är ett måste. Här är vi i Sirmione i Italien, underbar morgonlöpning! 

Intervaller i Laktaši, Bosnien. 30 sekunders löpning, 30 sek vila! Puh! 

Här syns det nog hur varmt det var...

Även i Kroatien var löparskorna på! 

Väl hemma och fortfarande ledig så då blev det 3 besök i veckan på golfbanan. 

Öva, öva, nöta och nöta. Så såg sommaren ut tills jag lyckades ta mitt gröna kort! Då var glädjen stooor! 

Men visst sprang jag också. Här gjordes ett test för att se om jag klarade av att springa 5 km under 25 min, dvs med hastighet under 5 min/km... I did it!

Nya broloppet i september! Dottern sprang 2,5 km och jag satte PB på milen.

Varje torsdagsmorgon under hösten körde jag intervaller på löpbandet på gymmet. Varje torsdag! Stolt över det. 

Hässelbyloppet 10 km då vi sprang åter igen sida vid sida utan att planera det. Ett härligt höstlopp som brukar avsluta säsongen. 

Årets sista lopp blev det här året loppet 'alla för alla - spring där du är'. Då sprang vi 5 km med Let's run. 

Let's run och Mango yoga (eller Josefin och Carola) bjöd även på ett yoga/löp-event som var riktigt kul. Vi hoppas på repris! 

Ibland (tyvärr alltför sällan) hann jag även med att köra lite styrka. 

Men jag sprang inte bara inomhus... Jag fick även njuta av färgsprakande höstfina färger utomhus! Underbart! 

Även snö, sol och kyligare luft! Just den här dagen var jag endorfinfylld och hög av första snön redan innan jag gav mig iväg. Underbart vintrig runda! Love it! 

Lycka inomhus under den sista releasen, bodypump 96, och min favoritmuskelgrupp axlar. Sjukt jobbig låt som jag älskar! Jag vill forma mina axlar.

I december blev det en resa till Sälen och äntligen fick jag åka slalom igen! Älskar att 'susa' (åka assakta enligt dottern) nedför och höra snön knaka och andas frisk fjälluft! 

Nyårsafton, för två dagar sedan! Nyårslöp med vännen J på snö, men broddar på. Perfekt avslut på ett bra år! 


Det här året, 2015, blev året då löpningen kom tillbaka i mitt liv igen efter ett uppehåll. Det var också året då jag började spela golf och tog grönt kort! 

Oj, det blev några bilder... Och jag har säkert missat några härliga och fina träningsminnen men det här får duga. Nu börjar planeringen för 2016. Än så länge är tre event bokade. Göteborgsvarvet (samt seedinloppet) och tjejmilen. Men jag tror nog att flera event kommer planeras in som ex nya broloppet och kanalköpet... Vad har du bokat in?

Jag hoppas att 2016 blir ett lika bra år träningsmässigt som 2015 blev! Kram från mig 























1 kommentar: