fredag 8 januari 2016

Nu är det jul igen!

Igår firade vi serbisk jul här hemma! Hela makens familj var här, dvs mina svärföräldrar och svägerskor med familj! Grannarna J och R och deras barn samt ett par kompisar till mina svärföräldrar. Fullt hus på strax över 20 personer. Och sen tomten förstås! Den serbisk/svenska tomten som alla älskar! Han flörtade dock lite med mig så det var tur att maken var och köpte tidningen just då ;-)

Maken och svärmor hade fixat mat i två dagar här hemma. Gud så mycket gott vi åt! Ikväll blev det rester och sonen var överlycklig. Dottern var iväg på tjejmys med bandylaget så hon fick nöja sig med pizza. 

Igår var helt enkelt vilodag. 

Idag var planen att jag och grannen J skulle åka skidor. Men vi avstod. Det har snöat hela dagen och varit runt -5 grader så jag undrar om spåren ens syns? Jag har skottat tre gånger här hemma sen kl 14.00... 

Istället fick det bli en löprunda! 

Det snöade och snön yrde omkring så ögonen fick också jobba. Sminket rann längs med kinderna...

Såg knappt något pga all snö så det gick inte fort...

Men det var lika skönt ändå! 4,5 km i snö!

Nu har vi precis sett klart på serien Homeland... Snart är det läggdags! Är helt slut efter att bara ha jobbat i två dagar! Eller egentligen är det pga av jobbet utan pga sömnbrist! Igår låg hela familjen och snurrade i sängarna utan att kunna somna... Nu vill jag sova och somna så som jag alltid gör. Somna direkt när jag lägger huvudet på kudden och sova hela natten lång. Åh, vad skönt det låter... Zzzz... Natti...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar