söndag 14 juni 2015

Löpindex

Mitt inlägg förvann... Jag skulle bara läsa på om löpindex... :-( 

Jag får helt enkelt börja om...

Dagen började med en efterlängtad rundate med bästa Christin. Vi hade inte bestämt vad vi skulle springa för typ av pass men eftersom jag hade lite molande huvudvärk så avstod vi intervaller iallafall. 

Vi gav oss iväg i vårt vanliga pratlöptempo med gåpauser efter varje km-pip. Varje gåpaus är två lyktstolpar. Det blev tre varv (7,5 km) på stumma bodypumpben. Jag kände även träningsvärk i både triceps och biceps. 


Luften var svårandad idag. Det kändes inte som att man fick in någon luft alls när man sprang. Den nådde knappt ner till lungorna och definitivt inte ner till benen! Men vi tig oss runt! Eller jag tog mig runt. Det kändes som att Christin skulle kunna springa åttor kring mig... 

Visst blev det fina intervaller! 

Idag fick jag mitt första löpindex. Det blev 51. Då blev jag nyfiken och var tvungen att kolla vad det stod för. 


Vad det står för vet jag inte riktigt, men det jag läste stämde riktigt bra. Det står att med löpindex 50 så springer man:

5 km på ca 25 min
10 km på 52:40 
21 km på ca 1:57
42 km på ca 4:02

Tiderna stämmer bra! Eller stämde ;)

Min bästa tid på 10 km är 52:51 och halvmaran på 1:58:45. Skulle jag verkligen ha kunnat springa marathon på runt 4 timmar? WOW! Det trodde jag aldrig. Snarare fem timmar... 

Det vore superkul att komma upp på löpindex 52! Då står det att man klarar 5 km på ca 24 min, milen på ca 50 min och halvmaran på ca 1:52!!! Det vore grymt!!!

    Här är min medaljvägg... På baksidan står tiden jag fick på loppet. :)

Målet är att persa på Hässelbyloppet i höst. Och kanske kanske kanske blir det trots allt Göteborgsvarvet nästa år. Då vill jag under 1:58... Så här ser drömmen ut:

21 km: under 1:50
10 km: under 50 min
5 km: under 20 min

Mer realistiskt mål:

21 km: under 1:58
10 km: under 52 min
5 km: under 25 min

Vad har du för mål? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar