söndag 9 augusti 2015

Slut

Nu är semestern slut. Det är bara timmar kvar innan jag ska vara tillbaka på jobbet. Jobba måndag till fredag i elva veckor innan det är dags för lite ledighet igen. 
11 x 5 = 55 dagars arbete. Men det kommer säkert gå bra även om det känns tungt just nu. 

Idag har jag slappat och njutit i solen. Jag känner mig lite solbränd och det hettar lite i ansiktet. Armarna, axlarna och bröstet har också fått färg. Och håret! Jag har färgat både håret och ögonbrynen nu på kvällen. Och ätit pizza. Nej, jag åt ju faktiskt kebabtallrik! Så gott! 

Men nu backar vi tillbaka tills imorse. Jag och Christin tig en promenad på 12 km. Det tog strax under 2 timmar med lite fotostopp mm. 

1. Göta kanal eller kanalbanken som vi säger.
2. Strandpromenaden med Motalabron i bakgrunden.
3. Moi 
4. Några ur Löpargänget som vi mötte.

All data från rundan från min polar m400.

Min plan var att springa en runda imorgon bitti innan jobbet men nu när jag har färgat håret ikväll så kanske jag väntar med det... Vi får se. Imorgon är det fasta igen ordning på torpet! Det som känns bra med att börja jobba igen är att det blir lite ordning. Komma in i rutiner, vända tillbaka dygnet, bättre kost och mindre alkohol. Det låter så hårt med ordet alkohol, men när vardagen kommer tillbaka så blir det inte prosecco eller aperol spritz var och varannan dag utan vatten och något glas ett par gånger i veckan. Ikväll blev det ett glas rött till kebabtallriken. Nästa gång blir det säkert Cola zero. Då är semesterlyxen över. Men det har inte bara blivit mer alkohol under semestern utan även mer träning! 

Här är en sammanställning för juli och för augusti såhär långt.

Under juli månad tränade jag högintensivt i 22,5 timme. Snittet per dag var 135%. 
I augusti är siffrorna hittills 8,3 timmar och 151%. 

Det har inte gått många dagar utan träning. Jag har hållt mig frisk! Jag har tränat mycket och haft underbara 7,5 veckors semester. Som nu är slut. Över. 






1 kommentar:

  1. Med allt ni hunnit med kan man tro att semestern varit längre. Italien, Bosnien, Kroatien, golfbanan, nya plattor, ny veranda, Västervik, skara, actic mm mm :)

    SvaraRadera