måndag 24 augusti 2015

Halsont?

Igår kväll smög sig en klump in i halsen. Det började plötsligt kännas att svälja. Lite svidande i svalget och oro; ska jag bli sjuk nu? Jag har klarat mig bra hela sommaren och tränat 5-6 dagar i veckan. Någon gång kommer ju förkylningar, feber mm men det passar ju aldrig bra. Jag som älskar att träna blir ju smått deprimerad när jag inte kan röra mig... Planen att börja måndagen med en löparrunda var bara att skrota! 

Imorse kände jag av halsen när jag vaknade men det har blivit bättre under dagen. Fast det känns lite. Så det blev en stilla promenad. I långsamt tempo. Knappt pulsen gick upp. Men ändå skönt att få komma ut i friska luften. Med ljudbok i öronen via Storytel. 

Inte ens ombytt, bara västen på för att ha mobilen i fickan...

Tempo 10:43... Snittåldern 93. Lugnt! 

Min spännande ljudbok...


Min första sataraš! Nyttigt, få kalorier, och gott! Perfekt som fastedagsmat. Det är lök, paprika och tomat som fått koka länge! Mums! 

Nu ska vi iväg på bollplock! Det ingår i juniorernas träning. Första gången var i juni och nu andra och sista gången idag. Då får jag vara ute ytterligare 1-2 timmar! 

Ps. Bloggen passerade 20 000 visningar förra veckan! 😊


1 kommentar:

  1. Klokt av dig att ta det lugnt idag :)
    Jag gillar också såna "hopkok". Ratatouille är ju nästan samma, lite zucchini i också bara, typ gratis kalorimässigt det också ;)
    Kryakramar ❤️

    SvaraRadera