torsdag 13 augusti 2015

Intervaller och golf

Hur kan man sakna intervaller? Utan att riktigt veta om det? Bästa Christin skrev att hon sprang intervaller i måndags och jag kände värsta suget att göra samma sak. 12 st 30 sekundersintervaller med 30 sekunders vila mellan varje. Grymt jobbigt. Grymt effektivt. Grymt kul. 


Jag jagade en kvinna på cykel under min åttonde intervall. Jag tänkte, ska jag ropa att jag springer intervaller? Jag började jaga henne strax efter att hon passerade mig och hann fram precis när klockan pep. Pinsamt. Tänk er själva, en flåsande 40-åring jagar ifatt dig på cykel kl 7.00 på morgonen... Undra om hon tar en annan väg till jobbet imorgon? 🙈

På tal om jobbet. Idag har vi haft brandövning. Vi följer ju med eleverna i åk 7 upp på brandfältet varje år, men nu var det två år sedan sist för min del. Idag kom Anticimex till vår skola och vi fick släcka eld på docka med filt och prova pulver- och skumsläckare.

Här testar jag skumsläckare. 

Efter jobbet åkte barnen och jag och klippte oss innan jag tvingade med maken ut på en kort golfrunda. Vi gick fem hål. Han spelade asbra och fick både par, birdie och boogie. Jag lyckades med ett enstaka slag här och där. 






2 kommentarer:

  1. Haha, undrar just vad cyklisten tänkte. Undrar hur hennes upplevelse berättades när hon kom till jobbet ;) :-D

    SvaraRadera