tisdag 18 augusti 2015

Bodypump och mod

Tisdag betyder bodypump. Sol ute betyder cykel som transportmedel trots att det blåser. Så cykel till och från jobbet, från jobbet till stan och tillbaka och hemifrån till gymmet och tillbaka! Vardagsmotion de lux! I like it! 

Fick den här bilden av bästa Christin efter dagens pass! 

Salen var fylld till ca 70% vilket är perfekt enligt mig. Det känns som det är näst intill fullt men man får ändå gott om plats. Dagens pass gick bra, men nu är det dags att byta ut någon låt igen. Frågan är vilken... Uppvärmningslåten eller axellåten lutar det åt.

Tyvärr glömde jag stänga av klockan... :)

Nu har jag slagit in ytterligare några av barnens skolböcker, packat idrottsväskan till sonen (ja, han borde göra det själv....) och bäddat till vår nattgäst, makens arbetskollega som tillfälligt jobbar hos honom. Han gillar att bjuda hem sina kollegor på mat och dryck. Oftast bor de på hotell i stan, men inte den här gången.

Idag fick jag ett mail som jag gillade skarpt! En inbjudan till damgolf imorgon! 


Så imorgon blir det golf! Med okända damer. Med erfarna golfare och kanske någon mer som är nybörjare... Det är lite 'outside the box' för min del... Att spela golf med okända (duktiga och proffsiga) damgolfare! Jag som spelat i fem veckor och går nu in i min sjätte vecka som golfnynörjare. Jag har ju inte ens spelat upp än och har inte grönt kort eller något hcp. Men man växer av att ta steg utanför boxen. Och vem kan tacka nej till en sådan här inbjudan? Inte jag i alla fall! 


  



2 kommentarer:

  1. Vad kul! Det kommer gå jättebra, du är ju en hejare både på golf och att umgås/prata med folk. Lycka till, kram!!

    SvaraRadera