onsdag 19 augusti 2015

Golfkväll

Nyss hemkommen från kvällens sällskapsrunda som damkommitén bjöd in till. Vi var sex damer så det blev två st tre-bollar. Vi i min grupp skulle gått först men jag bad att de andra skulle gå före så slapp jag känna mig stressad. 

Det var soligt, tyst och fint på golfbanan ikväll. Det känns så rogivande där på kvällarna. Inget stressigt utan bara fridfullt. En underbar känsla! 


Jag var den enda som inte hade grönt kort, förstås. De två jag spelade med hade 16 och 36 i handikapp! Men tydligen vann jag. Med tanke på att jag inte har officiellt hcp så får ju jag fler slag på mig än vad de andra får. Jag fick boogie på hål 5 (alltså 4 slag på den banan som är par 3). Jag fick till några bra utslag, och en bra lite längre putt! Jag gick stryka mig på ett hål, men annars fick jag 6-8 slag på de övriga. Nöjd och glad åt att bli inbjuden på en sån här sak. Det gör jag gärna om igen. Nästa år vill jag vara med i 'rosa bandet'-tävlingen. Den är på onsdag men jag har ju inget grönt kort och officiellt hcp och då kan jag ju inte vara med... Synd! 

Nu är golfabstinensen stillad! Hoppas på spel med maken i helgen! Då är han nog bättre i foten... Håller tummarna för det! 



1 kommentar:

  1. Vad roligt att det gick bra! Nu har du något att se fram mot till nästa år då :)

    SvaraRadera